Студентський портал

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Новини

Впевненість у блогінгу: Про важливість внутрішньої мотивації

Нещодавно студенти факультету фізики, математики та інформатики УДПУ – Валентин Майстренко та Дмитро Поліщук взяли участь у практичному дводенному семінарі на тему: « Cила блогу в розвитку громади. Як стати успішним блогером», що проходив за ініціативи відділу інформації та зв’язків з громадськістю виконавчого комітету Уманської міської ради.

Передусім, дуже важливо розуміти, що неможливо стати успішним блогером за один день чи навіть один місяць. Якщо ви починаєте з нуля, то створення успішного блога може зайняти пів-року, рік або навіть більше. Багато блогерів в своїх постах відзначають, що на перших порах рівень їх мотивації досить високий. За плином часу «бажання творити» дещо слабне, тому що доводиться виконувати рутинну одноманітну роботу довготривало, а віддачі як такої немає, або вона не така швидка як хотілось. Виключенням з цього можуть бути лише люди, що працюють за накатаною схемою і мають величезний досвід у блоговодстві.

Зовнішня та внутрішня мотивації
Визначити, яким типом мотивації керується блогер, дуже просто. Якщо він:
з нетерпінням чекає коментарів і сильно засмучується, коли отримує негативні відгуки;
найкращими своїми публікаціями вважає ті, які зібрали найбільшу кількість коментарів;
не здатен самостійно оцінити свою роботу, аж поки не отримає схвального відгуку від читача, –значить перед вами типовий приклад автора, який керується зовнішньою мотивацією.
Якщо ж блогер:
знає, що робота виконана добре, без необхідності підтвердження ззовні;
береться за справу довго не думаючи;
вважає, що коментарі – це непогано, але ніколи не зациклюється на них, –
значить перед вами „самовпевнений” автор.

Спеціально запрошені спікери заходу: Богдан Буткевич – журналіст, ведучий «Еспресо ТV», ЧБ шоу та Олена Литвинова – блогер, волонтер, засновниця «Школи прибуткового блогінгу». В роботі семінару взяли участь представники громадського сектору, які працюють у сфері медіа, журналісти, представники влади, освітніх, культурних та спортивних закладів, представники «Академії молодіжного лідера» та жінки-ВПО. Учасники познайомилися з можливостями проекту «Я-Медіа», відкрили для себе силу блогосфери та соціальних медіа, закріпили теоретичні знання практичним завданням, розглянули шляхи монетизації проектів. Проект реалізується за фінансової підтримки  Robert Bosch Foundation у партнерстві з Міжнародним благодійним фондом «Небайдужі». Головне завдання проекту – є допомога у підготовці блогерів, які мають високу мотивацію та бажання реагувати на різноманітні соціальні процеси, що мають суспільний резонанс на місцевому або національному рівнях, шляхом висвітлення своєї позиції в форматі блогу в Черкаській, Кіровоградській та Львівській областях.

7 навичок успішного блогера:
Прагнення до навчання та самовдосконалення. Практично всі провідні блогери інвестують значну кількість часу та зусиль у навчання. Вони відвідують конференції, спілкуються з колегами, читають провідні блоги своєї тематики і постійно працюють над вдосконаленням власних навичок. По-справжньому класним блогерам притаманна одна особливість – вони реально отримують задоволення від збагачення новими знаннями та здобуття нового досвіду. Як наслідок – їм завжди є про що розповісти і чим поділитися зі своєю аудиторією.
Стабільність. Ваш блог повинен бути стабільним. Йдеться про те, що попервах вам швидш за все доведеться інвестувати у нього не тільки час та зусилля, але й певні кошти (плата за домен, хостинг, доступ до інтернету тощо). Ви повинні знати про ці інвестиції і бути готовими підтримувати їх на належному рівні. З часом, якщо ви розглядаєте блог, як потенційне джерело прибутків, він почне окуповуватися і ви навіть вийдете в плюс. Але потрібно розуміти, що це станеться не за один день.

Якщо єдина мета вашого блога – заробіток, то краще навіть не починати.
Регулярність. Уявляєте пост із серії “Вибачте, що я так довго не писав у блог. Було багато справ” на якомусь Mashable чи TechCrunch-і? Безперечно, ні! Якісний і успішний блог – це завжди регулярність. Хочете вірте, а хочете, ні, але звикнувши до ваших регулярних публікацій, читачі справді з інтересом чекають кожної наступної статті. І немає більш певного способу “розгубити” свою аудиторію (яка, як відомо – найбільша цінність), ніж невиправдати їхніх очікувань хаотичною регулярністю публікацій. Багато хто робить таку помилку і наслідки для блога вкрай неприємні. Оберіть зручний для вас тем публікацій і намагайтесь його дотримуватися. Це може бути 10 статей на день, а може бути 1 стаття на тиждень (менше не варто). Але обравши певну інтенсивність, не порушуйте її!
Самодисципліна. Четверта навичка успішного блогера випливає з поєднання другої та третьої. Наскільки захопленим би ви не були і як би не любили свою справу – в житті завжди буватимуть періоди, коли хотітиметься на все “забити” і покинути блогінг. Тільки самодисципліна і вміння йти до цілі наперекір швидкоплинній апатії допоможуть вам досягнути успіху. 99% блогерів не доходять до мети якраз через відсутність самодисципліни.
Чесність та відкритість. Ці дві якості, які завжди йдуть пліч-о-пліч, є основою блогінгу. Якщо тільки ви не задумали створити just another сплог чи безликий новинний портал, ваша чесність і відкритість стане основним атрибутом вашого стилю, через який блог любитимуть сотні і тисячі читачів. Читаючи хороший блог, люди завжди почуваються так, наче знають автора протягом тривалого часу і можуть назвати його майже другом. Принаймні, їм би точно було про що поговорити з ним, якби вони зустрілися в реальному житті. Щоб досягнути чесності та відкритості, потрібно дотримуватися всього кількох простих правил: не намагатися приховати від читачів глибинні мотиви ведення блога; не тримати їх за дурнів; розмовляти з ними так, як ви зазвичай розмовляєте з друзями (тобто без зайвої зверхньості чи навпаки – намагання “принизити” себе).
Ввічливість. Блогерська ввічливість – це насправді доволі рідкісна якість. І вона дуже сильно відрізняється від традиційного поняття ввічливості. Коли йдеться про блогерську ввічливість, то в першу чергу мається на увазі здатність людини залишатися ввічливим навіть тоді, коли обставини цьому не сприяють. Таке-собі поєднання хороших манер та витримки. Адже часто дискусії (особливо в коментарях до суперечливих постів) зводяться до взаємних образ і навіть переходу на особистості. Вміння стриматися і не відповісти неадекватному коментатору “тією самою монетою” – справжня чеснота хорошого блогера.
Розвиток. Нарешті, професійний і успішний блогер завжди думає і рухається в напрямку до розвитку. Він не боїться покидати свою зону комфорту, щоб зробити блог ще кращим. Він тестує нові рішення, шукає нові теми і запускає нові продукти. Джерело: http://blogosphere.com.ua/2011/05/19/7-successful-blogger-skills/

Вам це цікаво? Хочете бути блогером? Чи вже є ним? Поділіться у коментарях:)

Залишити відповідь