Студентський портал

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Без категорії

Як ефективно працювати з дому

Де ви працюєте зараз? На дивані? У кав’ярні, надівши навушники? На терасі за допомогою планшета? Якщо ви працюєте в онлайні, «віддалено», то ви далеко не самотні. Але віддалена робота, як і будь-яка інша нова трудова практика, вимагає дисципліни й уважності.

За даними досліджень компанії Intuit, майже чверть американських працівників, як мінімум, кілька годин на тиждень працюють віддалено. 67% компаній дозволяють хоча би деяким співробітникам хоча б іноді працювати з дому. У 2008 році таких було 50%. 38% сьогодні дозволяють деяким співробітникам працювати з дому регулярно (23% — у 2008-му).

У деяких компаніях віддалена робота — уже невід’ємна частина організації праці. Близько 43% співробітників страхової компанії Aetna періодично працюють з дому або в іншій віртуальній обстановці. Софтверна компанія GitHub стверджує, що 260 її співробітників працюють по всьому світу, і практично всі віддалено.

Ці та інші організації бачать у віддаленій роботі відмінний спосіб підтримувати здоровий баланс між працею і особистим життям співробітників. Але така гнучкість створює нові труднощі. Ось п’ять стратегій, які допомагають працювати ефективно поза офісом.

1. Спілкуйтеся докладно і часто

«Комунікації — це і найбільша перешкода, і кращий спосіб домогтися довіри в розподілених командах», — говорить Сара Саттон-Фелл, глава компанії FlexJobs. Неправильно використовувати тільки один інструмент для спілкування з колегами. Знайдеться місце і імейлу, і чатам, і телефону, і відеоконференціям. Просто підбирайте інструмент, що відповідає характеру вашого повідомлення: пошта — для тактичної інформації, апдейтів, щоб поділитися даними; телефон — для дискусій і рішення складних проблем; відеоконференції — для обговорення складних питань і обміну неприємними новинами. А головне — не чекайте, поки ваш менеджер або колега почне розмову — забігайте вперед і звертайтеся до них самі.

2. Проявляйте ініціативу як менеджер

Якщо ви керівник, буває важко демонструвати свою присутність і доступність, працюючи віддалено. Регулярно звертайтеся до членів команди, задавайте їм чіткі цілі та очікування, пропонуйте підтримку і допомогу, показуйте, що ви дбаєте про них як про людей, а не як про працівників.

«Коли члени команди працюють віддалено, буває важко побачити зв’язок між їхнім особистим вкладом у справу і загальними успіхами компанії», — говорить Саттон-Фелл. Тому дуже важливо систематично звертатися до людей. Коли я працювала віддалено на одну компанію, перш ніж відкрити свій власний бізнес, ми з моїм керівником домовилися, що будемо щотижня спілкуватися по телефону. Один день на місяць він проводив зі мною в моїй зоні продажів і завжди був готовий допомогти і підбадьорити мене по електронній та голосовій пошті. Він навіть знав кличку моєї собаки!

3. Проявляйте ініціативу як член команди

Дистанційна робота — це коли ви не можете покластися на випадкові зустрічі з колегами в коридорі, щоб поспілкуватися з ними. Тому потрібно свідомо і цілеспрямовано звертатися до них, підтримувати з ними зв’язок. Коли у вас буде наступний конференс-колл, ввімкніться на кілька хвилин раніше, щоб поговорити і дізнатися останні новини. Заплануйте віртуальний ланч з колегами. Попросіть керівника організувати регулярні дзвінки або відеоконференції, де ви будете обмінюватися звітами про успіхи, обговорювати цілі і нові ідеї. Інакше ви переконаєтеся в правильності приказки «з очей геть — з серця геть».

4. Переходьте на особистості

Співробітники в одній з віртуальних команд, з якими я працюю, сидять в шести різних країнах. Багато з них ніколи не зустрічалися з колегами особисто, хоча і працюють разом більше п’яти років. Коли команду очолила нова начальниця, вона швидко зрозуміла, що її підлеглим потрібно пізнати один одного не тільки в професійному плані, щоб між ними виникли більш міцні робочі стосунки, засновані на довірі. Вона починає кожну нараду, вони проходять у формі відеоконференції, щоб всі бачили один одного, з того, що один з членів команди показує фотографії зі своєї останньої відпустки або розповідає про свої улюблені рецепти. Це може здатися дрібницею, але такий підхід зміцнив зацікавленість співробітників у роботі, і вони стали домагатися більшого.

«Потрібно відтворити «балаканину біля кавомашини», яка природним чином виникає в звичайному офісі», — пояснює Саттон-Фелл. Концентрація на роботі — це важливо, але якщо витратити кілька миттєвостей на те, щоб дізнатися, як колеги провели вікенд, чим вони цікавляться, як у них справи в сім’ї і т.п., це зміцнює робочі зв’язки і створює більш ефективно функціонуючу команду.

5. Визначтеся з тим, як оцінювати результативність

Багато написано про рішення глави Yahoo Марісса Майєр скасувати віддалену роботу в компанії. Але чи дійсно проблема з продуктивністю і мотивацією співробітників була у віддаленій роботі — або ж у корпоративній культурі і неефективному менеджменті? Саттон-Фелл вважає, що проблема була якраз у нестачі менеджерського контролю і відсутності чітких понять про продуктивність, мотивацію та комунікації між співробітниками.

Фахівці з менеджменту Карлі Ресслер і Джоді Томпсон запропонували підхід, відомий як ROWE — «робоче середовище, орієнтоване на результати»: ефективність і продуктивність співробітників вимірюються лише за тими результатами, яких вони домоглися. Щоб співробітники відповідали за результат, спочатку потрібно чітко визначити критерії успішної роботи і донести, які вони в кожній робочій ролі. У компанії Dynatronix, яка впровадила цю методику, тепер 90% завдань виконуються вчасно, це на 20% більше, ніж раніше. У компанії перекладів Choice Translating виручка виросла на 13,3% після переходу на ROWE.

Ця методика — м’яко кажучи, не єдина. Головне, що заміна незрозумілих очікувань конкретними — це особливо важливо у роботі розподілених команд, де негативний ефект від невиразно поставлених цілей часто ще більший.

У цієї монети є зворотний бік. Особиста відповідальність помітно розширюється під час віддаленої роботи. Ваша продуктивність повинна відповідати вашим власним стандартам, не кажучи вже про стандарти компанії. Знайте свої сильні і слабкі сторони і підлаштовуйте під них свій розпорядок.

Карсон Тейт

Залишити відповідь