Студентський портал

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Без категорії

Time is Life

Людей завжди цікавила залежність світла і часу. У різні століття вчені намагалися пояснити, чому день переходить в ніч, а пори року змінюють одна одну. Для «систематизації» цих двох величин винайшли годинник.

Спочатку вони були сонячні, потім механізм вдосконалили, і з’явилися водяні. Їх активно використовували в Давньому Римі, Древній Греції, а також на Близькому Сході. Відомо, що в 797-му році один багдадський халіф подарував королю франків Карлу Великому індійського слона разом з «особливо складним зразком» водяного годинника. Однак прогрес не стояв на місці, і незабаром водяний годинник замінили на пісочний, а потім світу явили механічні та електронні

Але залежність світла і часу приваблює не тільки вчених мужів, а й представників сучасного мистецтва. Японський дизайнер Цуесі Тані (Tsuyoshi Tane) створив незвичайну інсталяцію «LIGHT is TIME». У виставковому залі Triennale di Milano за допомогою 4200 металевих ниток він прикріпив до стелі вісімдесят тисяч циферблатів!

Золочені механізми «спадають» з висоти пташиного польоту, немов струмені величезного водоспаду або сильного космічного зливи. Для цього незвичайного проекту Тані використовував як старовинні моделі годин, випущені в 20-х роках минулого століття, так і новітні зразки марки CITIZEN.

«Мене завжди займала теорія світла і часу, – зазначає японський дизайнер. На жаль, з винаходом електронного годинника люди забули про сутність сонячного світла, про його значення для продовження життя. Моя інсталяція «LIGHT is TIME» – це маніфест повернення світла до часу, головний виклик 21-му тисячоліттю ».

Поринути в чарівність паралельного світу, де час уповільнює свій невгамовний біг, відвідувачам дозволяє чудово підібрана підсвічування. Ефект «чарівництва» досягається також за рахунок дизайну самого приміщення. Воно виконане в темних тонах, які приховують кордони стін і створюють відчуття ірреальності. Прозору підлога відображає циферблати, що світяться, тим самим штучно збільшує простір. По периметру залу на високих постаментах – колонах покояться великі за розміром циферблати. Вони наочно ілюструють, як влаштований годинниковий механізм зсередини, як обертаються шестерні і де вони розташовані.

Залишити відповідь