Студентський портал

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Без категорії

МОН пропонує впровадити дуальну освіту

Міністерство освіти і науки України  розглядає варіант впровадження дуальної освіти. Вона передбачатиме теоретичну частину навчання в освітньому закладі та практичну, що проходить безпосередньо на робочому місці.

Фахівці підкреслюють, що на впровадження дуальної освіти найперше чекають виробнича, аграрна та ІТ-сфери. «Студенти, які вчаться за цими напрямками, більше потребують практики, ніж теорії. На жаль, технічна база вітчизняних вишів застаріла. Тим часом, бізнес вкладає гроші в інновації, а тому може навчити студентів виробничим процесам», – зазначають у відомстві.

Згідно з принципами дуальної освіти, підприємці можуть формувати розклад занять, забирати зайві предмети і навіть приймати іспити у студентів. Також підприємства, які беруть участь у дуальній освіті, платять студентам стипендію, наближену до зарплатні. Таким чином молодим спеціалістам не потрібно шукати компроміс між навчанням і додатковим заробітком.

Голова правління Кіровоградського обласного об’єднання організацій роботодавців Павло Штуман підкреслив, що в Україні є значний перелік професій, з яких повністю отримати знання поза виробництвом просто неможливо. Він закликав МОН підтримати ідею створення робочої групи з представників міністерства, освітян, експертів та роботодавців, які займатимуться впровадженням дуальної освіти в Україні.

За словами президента Малої академії наук Станіслава Довгого, в Україні гостро відчувається дефіцит хороших спеціалістів. «Водночас, маємо проблеми з безробіттям та працевлаштуванням студентів. Дуальна освіта дає плюси одним та іншим: підприємства отримають кваліфіковані кадри, студенти – роботу», – зазначив пан Довгий.

Ідея дуальної освіти набула свого розвитку в Німеччині у 70-х роках минулого століття. Така система передбачає отримання теоретичних знань студентом протягом 1-2 днів на тиждень, решта підготовки це робота на підприємстві. Німецьку систему, що поєднує державну професійну школу з виробничим навчанням, вважають зразковою. Згодом цей досвід поширився в освітніх системах Канади й багатьох європейських країнах, зокрема, в Австрії, Швейцарії та інших.

А що ви думаєте з цього приводу?

Залишити відповідь